Direktlänk till inlägg 17 oktober 2014

Fy skäms regeringen för att ni inte har fler mandat?

Av Jörgen Astonson - 17 oktober 2014 09:15

    

Nästan all borgerlig kritik mot regeringen just nu känns aningen tillkämpad och krampaktig. Och ganska från sig vilt slående. Som att -äntligen är det vi som är i opposition, nu skall VI skälla, vare sej det behövs eller inte...


Tydligen utan att tänka på hur ologiskt det faktiskt är att t.ex skälla på den nya regeringen för det nya valresultatet. -Ve er, regering! som inte har fler mandat.


Som jag ser det kan i så fall de rödgröna lika gärna skälla på Alliansen för att inte (heller) den kan bilda en stark regering och hålla sina vallöften, så som man kan när man verkligen vinner ett val och får majoritet. I så fall. Men det kanske bara är jag...


Andra klagar på att regeringen är för svag samtidigt som de skryter med att de inte var med och röstade på den. Hur tänker dom då?


Skyll inte på mig? Jo, om det är några väljare man kan skylla på i det läget så är det väl i så fall de som INTE röstade rödgrönt. De borde i så fall givetvis taktikröstat på det block som helt uppenbart skulle bli störst, om det nu är en starkare regering de efterlyser. I så fall. Att inte Alliansen skulle bli största block var ju tydligt hela vägen.

Indignationen är så missriktad och löjeväckande att jag inte kan motstå frestelsen att parafrasera Sven Jerrings Japaner Japaner:

Borgare, borgare, från sig vilt slående borgare... borgare som hoppar, borgare som fläker sig, borgare som gör allt (för att rädda segern åt Alliansen…)




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jörgen Astonson - 4 februari 2015 12:45


Alla de som säger jag gillar olika förbinder sig tydligen att gilla allting helt villkorslöst om man skall tro Marcus Birro. För egen del vet jag inte om jag har sagt att jag gillar olika precis. Det är väl bara något som tas för givet när man är ant...

Av Jörgen Astonson - 3 februari 2015 12:45

  Marcus Birros försvarstal i Aftonbladet idag är starkt. Försvarsstrategin är dock den väntade. Artikeln är oantastlig och full av självklarheter. För mig som alltid gillat både Marcus Birro och hans språk funkar det fortfarande bra. Och n...

Av Jörgen Astonson - 1 oktober 2014 13:00

För mig är debatten om negerkungen extremt komplex. Dels ser jag hur ord över tid byter mening och blir näst intill obrukbara. Men dels har jag också alltid tyckt att ord bara är mänskliga konstruktioner som vi själva fyller eller tappar på innehåll ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards